Γιώργος Κομνηνός Τομεάρχης της Ελληνικής Λύσης : Απάντηση στη δήλωση της υφυπουργού παιδείας για την αξιολόγηση των καθηγητών
Να υπενθυμίσουμε την απάντηση της κ. Ζαχαράκη σε ερώτηση σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τις συνέπειες για όσους αρνούνται να μετάσχουν στη διαδικασία :
<<Δεν θα κάνουμε πίσω στην αξιολόγηση. Είμαστε πολύ επίμονοι σε αυτό όχι για λόγους εμμονής , αλλά γιατί πιστεύουμε βαθιά ότι η διαδικασία αυτή μπορεί να προσφέρει κάτι καλύτερο σε όλους και κυρίως να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη – και σε αυτό επιμένω – των οικογενειών και των παιδιών αλλά και μεταξύ των εκπαιδευτικών. Καλούμε όσους έχουν αρνηθεί να κάνουν την αξιολόγηση να την κάνουν.
Η φύση της αξιολόγησης είναι βελτιωτική και επιμορφωτική και κανείς δεν έχει να φοβηθεί απ’ αυτή. Ήδη έχουν αξιολογηθεί 22.000 νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί για τους οποίους ήταν προϋπόθεση για τη μονιμοποίηση και τώρα οι σύμβουλοι εκπαίδευσης προχωρούν στους παλαιότερους συναδέλφους>>.
Η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι θα υπάρξουν βελτιώσεις στη διαδικασία της αξιολόγησης, ώστε κάποια στάδια να απαλλαγούν από την υπέρμετρη γραφειοκρατία.
Ωστόσο επανέλαβε ότι η άρνηση της αξιολόγησης θα επιφέρει επιπλέον κυρώσεις οι οποίες θα προβλεφθούν στο νέο νόμο του υπουργείου Εσωτερικών για τα Πειθαρχικά και για το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων.
Η απάντηση του κ. Κομνηνού στην κ. Ζαχαράκη σχετικά με το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών :
<<Ως Τομεάρχης Πολιτισμού της Ελληνικής Λύσης, αλλά και ως μέλος συλλόγων γονέων και κηδεμόνων παρακολουθώ με βαθύτατη ανησυχία και αγανάκτηση τις δηλώσεις της Υφυπουργού Παιδείας, κ. Ζαχαράκη, σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μας.
Οι αοριστολογίες και οι επικοινωνιακές τακτικές σας στο κρίσιμο ζήτημα της Παιδείας, που αποτελεί θεμέλιο λίθο του Πολιτισμού και της εθνικής μας ταυτότητας, δεν πείθουν πλέον κανέναν!
Μιλάτε για «βελτιωτικό χαρακτήρα» της αξιολόγησης και «στήριξη» των εκπαιδευτικών. Ποια στήριξη, κυρία Ζαχαράκη; Με ποια μέσα; Με ποιους πόρους; Με ποιο συγκεκριμένο σχέδιο; Ή μήπως εννοείτε απλώς μερικά σεμινάρια της σειράς, για να πείτε ότι κάτι κάνατε; Αυτή η προσέγγιση του «αν πιάσει, έπιασε» είναι προσβλητική για τους ανθρώπους που διαμορφώνουν τις ψυχές των παιδιών μας.
Ισχυρίζεστε ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι «τιμωρητική». Μα ποιον κοροϊδεύετε; Όταν δεν υπάρχουν σαφείς, αντικειμενικοί και αδιάβλητοι μηχανισμοί, όταν η επιμόρφωση που υπόσχεστε είναι στον αέρα, πώς ακριβώς διασφαλίζετε ότι η διαδικασία αυτή δεν θα εξελιχθεί σε έναν μηχανισμό πίεσης, αυθαιρεσίας και τελικά, τιμωρίας για όσους δεν είναι αρεστοί;
Η σταδιακή εφαρμογή, ξεκινώντας από τους νεοδιόριστους, φανερώνει την πολιτική σκοπιμότητα πίσω από τις διακηρύξεις σας. Προσπαθείτε να περάσετε μια αμφιλεγόμενη πολιτική με τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις, στοχεύοντας πρώτα στους πιο ευάλωτους. Αυτό δεν είναι δείγμα σοβαρού σχεδιασμού, αλλά πολιτικαντισμού.
Η επίκληση της «αναβάθμισης της ποιότητας» της εκπαίδευσης μέσω μιας αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και σαφήνειας αξιολόγησης, ενώ την ίδια στιγμή τα σχολεία μας στενάζουν από ελλείψεις σε υποδομές, προσωπικό και σύγχρονα εργαλεία, είναι τουλάχιστον υποκριτική. Η ποιότητα στην Παιδεία, κυρίες και κύριοι, δεν χτίζεται με αόριστες υποσχέσεις και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα. Χτίζεται με σεβασμό στον εκπαιδευτικό, με ουσιαστική στήριξη του έργου του, με επένδυση στην ελληνική γλώσσα, την ιστορία μας, τις παραδόσεις μας – στοιχεία που εσείς συστηματικά υποβαθμίζετε.
Ως Ελληνική Λύση, δηλώνουμε κατηγορηματικά: Η Παιδεία και οι λειτουργοί της, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, δεν είναι πειραματόζωα για τις ασαφείς και πρόχειρες πολιτικές σας. Απαιτούμε σοβαρότητα, διαφάνεια και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα αναβαθμίζει πραγματικά την ελληνική εκπαίδευση, θέτοντας στο επίκεντρο τον μαθητή, τον δάσκαλο και την καλλιέργεια της ελληνικής ψυχής και του πολιτισμού μας. Όλα τα άλλα είναι λόγια του αέρα, για να λέτε ότι κάτι κάνετε, με την ελπίδα ότι «αν πιάσει, έπιασε». Με την Παιδεία του Έθνους, όμως, τέτοια παιχνίδια δεν επιτρέπονται>>.