Κυριάκος Μητσοτάκης στο Υπουργικό: Στόχος μας ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε μία νέα ΔΕΗ
Ο νέος νόμος για τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε σήμερα (28.04.25) υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δύο και πλέον χρόνια μετά την τραγωδία των Τεμπών, η κυβέρνηση προχωρά στη μεταρρύθμιση του σιδηρόδρομου αλλά στον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ, κάτι που αποτελεί ένα από τα κρισιμότερα και δυσκολότερα στοιχήματα της δεύτερης θητείας της. Κατά την εισήγησή του στο Υπουργικό Συμβούλιο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στον νέο νόμο, τόνισε ότι «στόχος είναι ο ΟΣΕ να εξελιχθεί σε μία νέα ΔΕΗ».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός στάθηκε και στην τραγωδία των Τεμπών, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών όχι με εύκολα λόγια αλλά με δύσκολο έργο που θα φέρει αποτέλεσμα».
Πιο αναλυτικά, στον κρίσιμο τομέα της ασφάλειας του σιδηρόδρομου, το νέο νομοσχέδιο προβλέπει:
-Την ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας της κυκλοφορίας στο δίκτυο.
-Την τοποθέτηση πομποδέκτη σε όλα τρένα, ώστε να φαίνεται το στίγμα του σε πραγματικό χρόνο.
-Την επαναφορά του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, που έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια.
-Παραμονή δύο μηχανοδηγών σε κάθε δρομολόγιο με τοποθέτηση κάμερας μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού.
Παράλληλα, αυστηροποιείται ο κανονισμός λειτουργίας του ΟΣΕ.
Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιηθούν σε παραβάσεις υψηλού κινδύνου, μεσαίου κινδύνου, χαμηλού κινδύνου, με πρόβλεψη ακόμη και για απόλυση για σοβαρές αστοχίες, και για επανεκπαίδευση για τις «ελαφρύτερες», όπως για παράδειγμα η μη αλλαγή επικοινωνίας από GSMR σε VHF.
Επίσης, θα προβλέπονται αυστηρότερα φίλτρα αξιολόγησης για τους εργαζόμενους, ακόμη και ψυχομετρικά τεστ και τεστ για τυχόν χρήση ναρκωτικών ουσιών.