Skip to main content

Η βρετανική Αρχή Προτύπων Διαφήμισης καταδίκασε δύο καμπάνιες της Zara ως «ανεύθυνες» – Σειρά αντιδράσεων και από άλλες μεγάλες εταιρείες μόδας

Zara: Αποσύρθηκαν διαφημίσεις με μοντέλα που κρίθηκαν «ανθυγιεινά αδύνατα»

Δύο διαφημίσεις της αλυσίδας ρούχων Zara  απαγορεύτηκαν από τη βρετανική Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA), η οποία έκρινε πως προβάλλουν εικόνες εξαιρετικά αδύνατων μοντέλων με τρόπο που θεωρήθηκε «ανεύθυνος».

Σύμφωνα με την απόφαση της ASA, σε μία από τις εικόνες οι σκιές, το χτένισμα και η στάση του σώματος καθιστούσαν το μοντέλο να φαίνεται σχεδόν «αποστεωμένο». Σε άλλη περίπτωση, η στάση και το χαμηλό ντεκολτέ ανέδειξαν τις προεξέχουσες κλείδες, ενισχύοντας την εντύπωση υπερβολικής αδυναμίας.

Οι διαφημίσεις εμφανίζονταν στην ιστοσελίδα και την εφαρμογή της Zara, ως μέρος καρουζέλ εικόνων που πρόβαλλαν ρούχα με ή χωρίς μοντέλα. Η ASA επισήμανε ότι, ειδικά στη διαφήμιση για ένα κοντό φόρεμα, η χρήση φωτισμού και η τοποθέτηση των άκρων παρουσίαζαν το σώμα του μοντέλου ως «δυσανάλογα λεπτό».

Η εταιρεία αφαίρεσε άμεσα τις διαφημίσεις, υποστηρίζοντας πως δεν είχε δεχθεί προηγουμένως παράπονα από καταναλωτές. Επίσης, διαβεβαίωσε ότι τα μοντέλα διαθέτουν ιατρικές βεβαιώσεις από ειδικούς γιατρούς σε θέματα διατροφικών διαταραχών, όπως προβλέπεται στη βρετανική έκθεση “Fashioning a Healthy Future” του 2007.

Η Zara τόνισε ότι δεν είχε γίνει καμία σημαντική επεξεργασία στις εικόνες, παρά μόνο ελαφρές παρεμβάσεις φωτισμού και χρωμάτων.

Η υπόθεση της Zara δεν είναι μεμονωμένη. Τον Ιούλιο, η Marks & Spencer είδε διαφήμισή της να αποσύρεται για τον ίδιο λόγο, ενώ νωρίτερα το έτος και η Next βρέθηκε στο στόχαστρο της ASA λόγω καμπάνιας με τζιν που ανέδειχνε, σύμφωνα με την Αρχή, την υπερβολική αδυναμία των ποδιών του μοντέλου.

Η ASA έχει εντείνει τους ελέγχους σε ό,τι αφορά την προβολή πρότυπων ομορφιάς που ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική και σωματική υγεία των καταναλωτών, και ιδιαίτερα των νέων.