Skip to main content

Θεσσαλονίκη: 23 ατυχήματα με πατίνια, 26 τραυματίες και 675 παραβάσεις σε 4 μήνες

Μάχη με τον χρόνο και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες καλείται να δώσει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να ανάψει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης το πράσινο φως για την εφαρμογή της νέας κανονιστικής διάταξης που βάζει τάξη στη χρήση των πατινιών και για να ξεκινήσουν σαρωτικοί έλεγχοι ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα στους παραβάτες. 

Χθες το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε τη νέα κανονιστική μετά τις τροποποιήσεις που ζήτησε η Αποκεντρωμένη αλλά και στα τέλη στάθμευσης που θα καλούνται να πληρώσουν οι εταιρείες των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.). Οι δύο αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου αναμένεται να αποσταλούν για την τελική έγκριση στην Αποκεντρωμένη, ώστε άμεσα να τις έχει στα χέρια της η Δημοτική Αστυνομία, που καλείται να πραγματοποιεί τους ελέγχους. 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της ανεξέλεγκτης κατάστασης που επικρατεί στην πόλη από τα πατίνια είναι τα στοιχεία που έχει η Δημοτική Αστυνομία με τα ατυχήματα και τις παραβάσεις. Από τις αρχές του έτους έως και τον Απρίλιο του 2025 σημειώθηκαν 23 ατυχήματα και τραυματίστηκαν 26 άτομα, ευτυχώς ελαφρά. Το ίδιο χρονικό διάστημα καταγράφηκαν από χρήστες πατινιών 675 παραβάσεις, με τις περισσότερες (512) να αφορούν τη μη χρήση κράνους και οι 106 μη χρήση ανακλαστικού ρουχισμού. 

Το 2024, από τις 9 Σεπτεμβρίου του 2024 έως 31 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, καταγράφηκαν 65 ατυχήματα με Ε.Π.Η.Ο., εκ των οποίων το ένα ήταν σοβαρό. Τραυματίστηκαν σε αυτά τα ατυχήματα 73 άτομα, ένα από αυτά σοβαρά. Το ίδιο χρονικό διάστημα κατά τους ελέγχους διαπιστώθηκαν συνολικά 1.472 παραβάσεις.

Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Κώστας Τσιαπακίδης, έχει ξεκαθαρίζει ότι θα δώσει προθεσμία ενός μήνα σε χρήστες πατινιών και στις εταιρείες για τη σωστή χρήση τους, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα εισηγηθεί την απαγόρευση των ΕΠΗΟ στην πόλη. 

Τα τέλη για χρήση κοινόχρηστων χώρων για τη στάθμευση των ΕΠΗΟ 

Ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει οριοθετήσει 800 σημεία σε τέσσερις ζώνες εντός των οποίων οι οδηγοί θα υποχρεούνται πλέον να παρκάρουν τα ενοικιαζόμενα πατίνια, ενώ καθορίστηκαν τα τέλη, που οφείλουν να καταβάλουν, σε ετήσια βάση, οι εταιρείες εκμίσθωσης Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων για τη στάθμευση αυτών σε κοινόχρηστους χώρους. 

Ζώνη Α 

α) πατίνια (e-scooters), 
ετήσιο τέλος 39 ευρώ ανά τεμάχιο 
β) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards), 
ετήσιο τέλος 39 ευρώ ανά τεμάχιο 
γ) αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, 
ετήσιο τέλος 39 ευρώ ανά τεμάχιο 
δ) ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένα και απλά, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία. 
Άνευ τέλους 

Ζώνη Β 

α) πατίνια (e-scooters), 
ετήσιο τέλος 25 ευρώ ανά τεμάχιο 
β) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards), 
ετήσιο τέλος 25 ευρώ ανά τεμάχιο 
γ) αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, 
ετήσιο τέλος 25 ευρώ ανά τεμάχιο 
δ) ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένα και απλά, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία. 
Άνευ τέλους 

Image

Ζώνη Γ 

α) πατίνια (e-scooters), 
ετήσιο τέλος 16 ευρώ ανά τεμάχιο 
β) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards), 
ετήσιο τέλος 16 ευρώ ανά τεμάχιο 
γ) αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, 
ετήσιο τέλος 16 ευρώ ανά τεμάχιο 
δ) ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένα και απλά, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία. 
Άνευ τέλους 

Ζώνη Δ 

α) πατίνια (e-scooters), 
ετήσιο τέλος 5 ευρώ ανά τεμάχιο 
β) τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards), 
ετήσιο τέλος 5 ευρώ ανά τεμάχιο 
γ) αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, 
ετήσιο τέλος 5 ευρώ ανά τεμάχιο 
δ) ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία, ενισχυμένα και απλά, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία. 
Άνευ τέλους 

Κανόνες Κίνησης 

Για τα Ε.Π.Η.Ο. το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας ορίζεται σε 25 χλμ./ώρα. 

Τα Ε.Π.Η.Ο. απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε οδούς όπου το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των αυτοκίνητων οχημάτων υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα. 

Σε όσες περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία σε χώρους  που κυκλοφορούν πεζοί, οι οδηγοί Ε.Π.Η.Ο. κινούνται με ταχύτητα ανάλογη με τους πεζούς, χωρίς να τους παρενοχλούν και τους παραχωρούν προτεραιότητα.

Η ταχύτητα  των Ε.Π.Η.Ο. που κινούνται εντός πλατειών, πάρκων, πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, 
δεν επιτρέπεται  σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τα 6 χλμ/ώρα, συμπεριλαμβανομένου και του πλακόστρωτου (πεζοδρόμιο και πεζόδρομος) της πλευράς προς τη θάλασσα στη Λεωφόρο Νίκης, την οδό 30ης Οκτωβρίου, τη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου και την οδό Μαρίας Κάλλας.  

Η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. στο οδόστρωμα των οδών Τσιμισκή, Εγνατία (από Εθνικής Αμύνης μέχρι Δωδεκανήσου) επιτρέπεται με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 15 χλμ. 

πηγή voria.gr