Πώς -και γιατί- η McLaren βελτιώνει την κυρίαρχη MCL39

Η πρωταθλήτρια της Formula 1, που οδεύει ολοταχώς φέτος προς το πρώτο της πρωτάθλημα οδηγών από το 2008 (και την υπεράσπιση του περσινού της τίτλου κατασκευαστών), ακολουθεί διαφορετική στρατηγική στις βελτιώσεις του μονοθεσίου της σε σχέση με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες του σπορ. Ίσως λόγω και της “πολυτέλειας” της κορυφαίας απόδοσης της MCL39, στην πράξη η ομάδα του Ουόκινγκ προτιμά να συγκεντρώνει πρώτα πλούσια δεδομένα (και) από την πίστα πριν εισάγει τις αναβαθμίσεις στην MCL39 σε επόμενους αγώνες. Αυτό φάνηκε περίτρανα με το νέο δάπεδο που τέσταρε στις ελεύθερες δοκιμές του Σίλβερστοουν, αλλά δεν χρησιμοποίησε το υπόλοιπο διήμερο στο GP Βρετανίας.
Αλλά και πριν από αυτό, στη Σαουδική Αραβία η McLaren δοκίμασε έναν τροποποιημένο διαχύτη (που τελικά δεν τοποθέτησε στην MCL39), στην Ισπανία εισήγαγε τη νέα εμπρός πτέρυγα βάσει της αλλαγής των κανονισμών ελαστικότητάς της, ενώ στην Αυστρία παρουσίασε μία νέα εμπρός πτέρυγα – που είχε δοκιμάσει δύο εβδομάδες νωρίτερα στον Καναδά. Εκεί, στο Μόντρεαλ, παρουσίασε και τις τροποποιήσεις στη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, τις οποίες υιοθέτησε εντέλει μόνο ο Λάντο Νόρις -πιθανότατα για να λύσει την προβληματική του αίσθηση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου- και όχι ο Όσκαρ Πιάστρι. Πίσω στο νέο δάπεδο του Σίλβερστοουν, ο στόχος της εξέλιξής του ήταν η γενικότερη βελτίωση της παραγωγής άντωσης (“κάθετης δύναμης”), μέσω την επιτάχυνσης της ροής του αέρα στα διάφορα αεροδυναμικά κανάλια του μονοθεσίου.
Ο λόγος που -μόνο- το δοκίμασε στο Σϊλβερστοουν είναι για να συλλέξει τα δεδομένα που δεν θα μπορούσε να συλλέξει στο επόμενο GP, του Βελγίου, διότι το τριήμερο στο Σπα περιλαμβάνει και αγώνα Sprint – και συνεπώς μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Έτσι, η McLaren θα έχει την πολυτέλεια των δεδομένων για να αποφασίσει αν θα το χρησιμοποιήσει στο Βέλγιο. “Μας άφησαν ιδιαίτερα ικανοποιημένους όσα είδαμε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές [του Σίλβερστοουν] και όλες οι ενδείξεις μας οδηγούν στην εισαγωγή αυτού του νέου δαπέδου στους επόμενους αγώνες”, είπε ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέα Στέλλα. Πάντως, η ουσία είναι ότι -στο τελευταίο έτος αυτού του πλαισίου κανονισμών- οι ομάδες είναι πολύ κοντά στο “ταβάνι” εξέλιξης των μονοθεσίων τους, και συνεπώς κάθε βελτίωση επιφέρει ένα δέκατο ή κάποια εκατοστά του δευτερολέπτου στο γύρο.
Με τις πολύ μικρές διαφορές στις κατατακτήριες, όμως, ακόμα κι αυτό είναι ένα σεβαστό κέρδος. Όμως το σημαντικότερο είναι το κέρδος που προκύπτει από τη βελτιστοποίηση πολλών μικροπροβλημάτων και λεπτομερειών. “Είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή να δοκιμάσεις εξαρτήματα στην πράξη, γιατί οι διαφορές σε χρόνο γύρου είναι εξαιρετικά μικρές για ορισμένα από αυτά” εξήγησε ο τεχνικός διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Νιλ Χόλντεϊ. “Πλέον δεν βασιζόμαστε στον χρόνο γύρου. Πηγαίνουμε κυρίως με βάση τις πιέσεις στο μονοθέσιο, για να καταλάβουμε αν υπάρχει πραγματική διαφορά. Πρόκειται ουσιαστικά για έλεγχο στα φορτία και τις πιέσεις στο αυτοκίνητο, για να δούμε πώς έχουν επιδράσει και αν αυτές οι επιδράσεις αντιστοιχούν σε όσα είδαμε στην αεροσήραγγα”, πρόσθεσε ο Βρετανός.
www.sport24.gr