Skip to main content

Έφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος Λευτέρης Κογκαλίδης

Την τελευταία του πνοή άφησε ο δημοσιογράφος, ραδιοτηλεοπτικός παραγωγός και επί σειρά ετών στέλεχος της ΕΡΤ3, Λευτέρης Κογκαλίδης, αφήνοντας πίσω του σημαντικό έργο στον χώρο της ενημέρωσης, του πολιτισμού και της μουσικής.

Κατά τη μακρόχρονη επαγγελματική του πορεία υπηρέτησε την ΕΡΤ3 από σημαντικές θέσεις ευθύνης, μεταξύ των οποίων εκείνες του αρχισυντάκτη ειδήσεων, του διευθυντή τηλεόρασης και του διευθυντή δημοσίων και διεθνών σχέσεων.

Παράλληλα, συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά της Θεσσαλονίκης, όπως οι «Νέα Αλήθεια», «Ελληνικός Βορράς», «Έσπερινή Ώρα», «Μακεδονία», καθώς και με τα περιοδικά «Επιλογές» και «Θ».

Ιδιαίτερα γνωστός έγινε και από τη ραδιοφωνική του παρουσία, καθώς από το 1991 έως το 2013 παρουσίαζε την εκπομπή «Ράδιο-Νοσταλγία» στο Β’ Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, μαζί με τους Γιάννη Πετρίδη, Γιώργο Παπαστεφάνου και Δημήτρη Κωστάλα.

Ο Λευτέρης Κογκαλίδης είχε ενεργό συμμετοχή σε σημαντικούς πολιτιστικούς και μουσικούς θεσμούς, ενώ για τρεις δεκαετίες παρακολουθούσε το διεθνές μουσικό φεστιβάλ Midem στις Κάννες. Υπήρξε επίσης ανταποκριτής του μουσικού περιοδικού Billboard στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του 1970, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του 1960 έγραψε στίχους για περισσότερα από τριάντα τραγούδια.

Παράλληλα, διετέλεσε συντονιστής των Βαλκανικών Τηλεοράσεων σε θέματα συμπαραγωγών για έξι χρόνια, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών στον χώρο των μέσων ενημέρωσης.

Το 2025 προχώρησε στη δωρεά μέρους του πολύτιμου προσωπικού του αρχείου στον Οργανισμό Φεστιβάλ Ολύμπου (ΟΡ.ΦΕ.Ο.), προσφέροντας σημαντικό υλικό πολιτιστικής και ιστορικής αξίας.

Η οικογένεια της ΕΡΤ εξέφρασε τη θλίψη της για την απώλειά του και απηύθυνε θερμά συλλυπητήρια στους συγγενείς και τους οικείους του.