Skip to main content

Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη: Ένας προφυλακιστέος και 21 ελεύθεροι μετά τις απολογίες των κατηγορουμένων

Με την προσωρινή κράτηση ενός εκ των κατηγορουμένων ολοκληρώθηκε ο κύκλος των απολογιών για την υπόθεση των παράνομων κοινοτικών επιδοτήσεων μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη. Πρόκειται για έναν από τους δύο λογιστές που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση και είναι το μοναδικό πρόσωπο από τους συνολικά 22 κατηγορούμενους που κρίθηκε προφυλακιστέο.

Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι, μετά τις απολογίες τους ενώπιον των αρμόδιων δικαστικών αρχών, αφέθηκαν ελεύθεροι, είτε χωρίς όρους είτε με την επιβολή περιοριστικών μέτρων.

Σύμφωνα με το protothema.gr, κατά τη χθεσινή διαδικασία απολογήθηκαν ακόμη δέκα άτομα από την Κρήτη που φέρονται να συνδέονται με το κύκλωμα των παράνομων επιδοτήσεων. Για τους περισσότερους αποφασίστηκε η επιβολή περιοριστικών όρων, καθώς και χρηματικών εγγυήσεων που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τις 10.000 ευρώ.

Μεταξύ των κατηγορουμένων βρίσκεται και εν ενεργεία αντιδήμαρχος δήμου του Ρεθύμνου, ο οποίος διαχειριζόταν κέντρα υποδοχής δηλώσεων από το 2021. Κατά πληροφορίες, ο ίδιος αρνήθηκε οποιαδήποτε παράνομη εμπλοκή, υποστηρίζοντας ότι οι αρμόδιοι φορείς δεν έχουν πρόσβαση σε φορολογικά στοιχεία ή δεδομένα ιδιοκτησίας των εκτάσεων που δηλώνονται, αλλά περιορίζονται μόνο στην καταχώριση των στοιχείων που προσκομίζουν οι ενδιαφερόμενοι.

Από την πλευρά του, αγρότης που φέρεται να έλαβε επιδοτήσεις ύψους 71.000 ευρώ υποστήριξε ότι οι εκτάσεις που δηλώθηκαν εντάσσονταν στο πλαίσιο της λεγόμενης «τεχνικής λύσης», η οποία χρησιμοποιείται σε ορισμένες περιπτώσεις κατά τη διαδικασία υποβολής δηλώσεων.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη Παρασκευή είχαν απολογηθεί οι πρώτοι 12 κατηγορούμενοι της υπόθεσης. Και σε εκείνη τη φάση της διαδικασίας οι δικαστικές αρχές αποφάσισαν την αποφυλάκισή τους, επιβάλλοντας κατά περίπτωση τους όρους της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα και της τακτικής παρουσίας σε αστυνομικό τμήμα.