Skip to main content

Συναυλία αφιερωμένη στον ηχολήπτη Γιάννη Αρτόπουλο για την ασφάλεια των εργαζομένων στον χώρο του θεάματος πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη

Μία μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στην ασφάλεια των εργαζομένων στον χώρο του θεάματος και της μουσικής πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 24 Μαΐου 2026 στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, σε μια βραδιά μνήμης, αλληλεγγύης αλλά και δημόσιας παρέμβασης για τις συνθήκες εργασίας πίσω από τις μεγάλες παραγωγές.

Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του Καβαλιώτη τεχνικού ήχου Γιάννη Αρτόπουλου, ο οποίος έχασε τη ζωή του το καλοκαίρι του 2025 σε τροχαίο δυστύχημα εν ώρα εργασίας, μετακινούμενος από τη μία συναυλία στην άλλη μέσα στο εξαντλητικό πρόγραμμα της περσινής καλοκαιρινής σεζόν. Το τραγικό περιστατικό είχε προκαλέσει έντονο προβληματισμό στον καλλιτεχνικό και τεχνικό κόσμο, επαναφέροντας τη συζήτηση γύρω από τα εξαντλητικά ωράρια, την κόπωση και τα μέτρα ασφαλείας στον χώρο του θεάματος.

Στη μεγάλη συναυλία που διοργάνωσαν τα σωματεία ΣΤΑΖΟΕ και ΣΕΤΘ συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι Μελίνα Ασλανίδου, Φωτεινή Δάρρα, Δημήτρης Μυστακίδης, Γιώτα Νέγκα, Γιώργος Νταλάρας, Ελένη Τσαλιγοπούλου, οι Locomondo, Υπόγεια Ρεύματα και πολλοί ακόμη καλλιτέχνες. Την επιμέλεια της ορχήστρας είχε αναλάβει ο Γιώργος Παπαχριστούδης.

Τη διοργάνωση ανέλαβαν το Σωματείο Τεχνικών Απασχολούμενων σε Ζωντανές Οπτικοακουστικές Εκδηλώσεις και το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικών Θεάτρου, με τη συμμετοχή ανθρώπων από όλο το φάσμα του ελληνικού τραγουδιού και των ζωντανών παραγωγών.

Οι διοργανωτές τόνισαν ότι πίσω από κάθε συναυλία και πολιτιστική παραγωγή εργάζονται εκατοντάδες τεχνικοί, οδηγοί, ηλεκτρολόγοι, stage hands και ηχολήπτες, συχνά κάτω από ιδιαίτερα απαιτητικές συνθήκες, χωρίς πάντα να διασφαλίζονται οι αναγκαίες συνθήκες ασφάλειας και ξεκούρασης.

Βασικός στόχος της εκδήλωσης ήταν τόσο η στήριξη της οικογένειας του Γιάννη Αρτόπουλου όσο και η ανάδειξη της ανάγκης για ουσιαστικά μέτρα προστασίας στους χώρους εργασίας του θεάματος και των ζωντανών εκδηλώσεων. Το σύνθημα της διοργάνωσης, «Να είναι ο τελευταίος», εξέφρασε το κοινό αίτημα του κλάδου να μην υπάρξει άλλη απώλεια εργαζομένου υπό παρόμοιες συνθήκες.

Η συναυλία αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες συλλογικές παρεμβάσεις των εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού το τελευταίο διάστημα, συνδυάζοντας τη μουσική με ένα ισχυρό μήνυμα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής και της εργασιακής αξιοπρέπειας.