Skip to main content

Μάκης Βορίδης: Οι πολίτες απευθύνονται στους βουλευτές όταν η διοίκηση δεν δίνει λύσεις

Ο υπουργός Μάκης Βορίδης, μιλώντας στο ΕΡΤ, αναφέρθηκε στον ρόλο των βουλευτών και στη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης, υπογραμμίζοντας ότι η προσφυγή των πολιτών στους αιρετούς γίνεται κυρίως όταν δεν βρίσκουν λύση μέσω των υπηρεσιών του κράτους.

Όπως σημείωσε, η πρόσφατη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας χαρακτηρίστηκε από εκτενή συμμετοχή και ουσιαστικό διάλογο, με περίπου το ένα τρίτο των βουλευτών να παρεμβαίνει και τη συζήτηση να διεξάγεται σε δημιουργικό κλίμα, χωρίς εντάσεις.

Αναφερόμενος στη σχέση πολιτών και διοίκησης, ο υπουργός τόνισε ότι ο βουλευτής λειτουργεί θεσμικά ως δίαυλος επικοινωνίας και μεταφέρει αιτήματα πολιτών που συχνά έχουν ήδη αντιμετωπίσει καθυστερήσεις ή αδιέξοδα, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει ιεραρχική εξάρτηση μεταξύ βουλευτών και δημόσιων υπηρεσιών.

Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη σαφούς διάκρισης ανάμεσα στη θεσμική διαμεσολάβηση και σε τυχόν παρεκκλίσεις, σημειώνοντας ότι οι πολίτες αξιολογούν στην πράξη τη στάση των πολιτικών.

Ο ίδιος στάθηκε επίσης στις καθυστερήσεις της δημόσιας διοίκησης σε διαδικασίες όπως η έκδοση αδειών ή πιστοποιητικών, τονίζοντας ότι αυτό οδηγεί πολλούς πολίτες στην αναζήτηση πολιτικής παρέμβασης.

Τέλος, επεσήμανε την ανάγκη θέσπισης σαφών κανόνων προτεραιοποίησης των αιτημάτων στη δημόσια διοίκηση, ώστε να εξασφαλίζεται δικαιοσύνη και διαφάνεια, χωρίς ανισότητες ή υπόνοιες ευνοϊκής μεταχείρισης, ενώ έκλεισε υπογραμμίζοντας ότι το ζητούμενο είναι η βελτίωση των θεσμών και όχι οι εσωτερικές πολιτικές αντιπαραθέσεις.